Monday, June 16, 2008

Hapi Birthday To Me..............

Well, I've just turned 1 day older, huhuhu. Hopefully can get wiser and not be more stupid than today. Semalam, mcm ari yang lain-lain, takde yang special. Ada jugak yang sms birthday wish. Tanx. jolynn and siew hon of SMKTC. Also tanx 2 ........ yang mengingati harijadi I.
Tahun ni, agak menyedihkan sikitlah nak sambut harijadi ni! Sume benda naik, sekrang nak cari pelanggan business pun susah. Ada budgetlah.
Tapi I takkan berputus asa, sebab, kalau berputus asa maksudnya cari tanah, gali lubang, terjun ke dalam lubang dan tanam sendiri........
Buat apa nak berputus asa, kenalah berpikiran positif.
Pemikiran yang positif akan mengundang peluang yang baik dengan baiknya. Kalau selalu berpemikiran negatif, duit takkan akan datang mencari u.
Baru-baru ni, I terbaca artikel dan melihat video oleh Eckhart Tolle tentang motivasi diri. Secara ringkasnya, beliau menekankan tentang pemikiran dan perasaan seseorang. Seseorang itu seharusnya memikirkan tentang keadaan semasa dan bukannya pikirkan tentang apa yang telah terjadi sehingga ia mengganggu perasaan dan pemikiran seseorang.
Anyway, tanx kepada mereka yang mengingati harijadi I.