Sunday, July 20, 2008

Staf Resign

Baru-baru ni ada seorang staff perempuan yang telah berhenti kerja.......tiba-tiba pulak 2.... tak bagi pun 24 hrs notis. Notis yang dihantarkan pun waktu lepas kerja......

Kebiasaannya kalau staff berhenti, adalah terasa sedikit sebanyak gangguan ditempat kerja, misalan kerja bertambah lebihke atau terasa macam kehilangan sesuatu.

Tapi yang peliknya, tak terasa pulak. I tanya kepada mereka yang tinggal, jawapannya tak terasa akan kehilangannya, macam time dia ada pun sama dengan time masa dia takde.

Ini menyebabkan I terpikir, kalau suatu hari I dah mati, adakah orang akan terasa kehilangan I , mengingati I atau tak ingat langsung...... ataupun ingat yang buruk aje tentang diri I.

Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama, jadi persoalannya time I mati meninggalkan nama ke tidak, atau nama baik atau tidak????? Sedih jugak bila memikirkan adakah I akan 'keseorangan' dalam hidup ini.

Apa yang I belajar dari pemergian staf ini ialah beliau tidak berapa meninggalkan kenangan manis di kalangan staf kat sini. Kinda of sad..... Yang disini hanya ingat akan benda yang buruk. Aiks... kenapa boleh terjadinya??????????